Biblioteczka Michaela Jacksona od A do Z

Biblioteka w Neverland

- Ogólnie rzecz biorąc Michael kochał czytać!

Prawnik Michaela, Bob Sanger:
"I trzecia rzecz odnośnie Michaela to to, że był niesamowicie oczytany.

Nie wiedziałem tego.

Nie. Kilku ludzi wiedziało. Podczas procesu - znałem Michaela ale wtedy poznałem go jeszcze lepiej. Ława przysięgłych zajmowala się swoimi sprawami i zawsze były przerwy. Sędzie Melville powiedział "Panie i panowie, chciałbym powiedzieć, że zadanie ławy przysięgłych jest bardzo bardzo ważne." Próbował przekonać ludzi żeby nie mieli głupich wymówek żeby wychodzić z sądu. Wszyscy sędziowie to robią. Mówił "System ławy przysięgłych jest bardzo honorowany czasowo, od 200 lat. Będziemy mieli przerwę i wracamy za 15 minut.

Staliśmy, sędzia wychodził i Michael obracał się do mnie mówiąc "Bob, ława przysięglych jest znacznie starsza niż 200 lat prawda?" powiedziałem "Tak, wywodzi się od greków" On na to "O tak, Sokrates miał ławę przysięgłych, prawda?" powiedziałem "tak, wiesz jak to się dla niego skończyło" i Michael powiedział "Tak, musiał wypić truciznę." To tylko mała ciekawostka. Rozmawialiśmy o psychologii, Freudzie, Jungu, Hawthornie, socjologii, historii czarnych i socjologi walczącej z przypadkami rasizmu. Ale był bardzo oczytany w klasycznej psychologii, historii i literaturze.

To fascynjące.

Kochał czytać. Miał ponad 10,000 książek w domu. Wiem to ponieważ nienawidziłem odnosić się do sprawy, bo nie chciałem sprawy - sprawa nie powinna go określać. Ale jest jedna rzecz jakiej się nauczyliśmy - DA przeszło przez całą jego bibliotekę i znalazło dla przykładu - niemiecką ksiązkę artysyczną z 1930 roku czy coś takiego. I okazało się, że gość, którym był ten artysta poza ksiązką był zaskarżany przez nazistów. Nikt tego nie wiedział, ale wtedy gliny ponodszą i mówią "znaleźliśmy książkę ze zdjęciami gołych ludzi". Ale to była sztuka, ze sporą ilością tekstu. To była sztuka. I znaleźli inne rzeczy, walizkę, która nie należała do niego i miala kilka Playboyów wewnąrz, czy coś. Przelecieli przez cały dom tego faceta [Michaela], wszystkie 10,000 książek.

Były miejsca w których lubił siadać, mogłeś widzieć wtedy książki z zakładkami w środku, z notatkami i wszystkim innym - tam gdzie lubił siadać i czytać. I mogę wam powiedzieć prosto od niego, że miał bardzo - zwłaszca dla kogoś kto uczył się sam, a tak było, i miał własną listę czytelniczą - był bardzo oczytany. Nie chcę powiedzieć, że ja jestem,, ale czytam sporo - postawmy sprawę tak. Czerpię przyjemność z filozofii oraz historii i wszystkiego, ale to było super z nim porozmawiać bo on był bardzo inteligentny i lubił rozmawiać o takich rzeczach. Ale nie obnosił się z tym, to było bardzo rzadkie żeby mógł sam z siebie zacząc rozmowę na takie tematy, ale kiedy o tym wspomniałeś i gdzieś tam był to od razu się pojawiał.

Pamiętasz ostatni raz kiedy z nim rozmawiałaś albo widziałeś się z nim?

Ostatni raz rozmawiałem z nim od razu po sprawie sądowej, wtedy wyprowadził się z kraju. Nie widziałem go osobiście - rozmawiałem z nim przez telefon - od wtedy. Oczywiście, rozmawiałem z ludźmi, którzy byli naokoło niego bo wciąż zależało mi na nim. Wszystko co mogę powiedzieć i nie chcę przechwalać się moją rangą w jego świecie, ale chciałbym pokazać tę stronę jego, jakiej ludzie nie widzieli. Po prostu nienawidzę - za każdym razem kiedy słyszę Jay Leno albo ktokolwiek, kto bierze tani strzał myślę, że to naprawdę nie fair bo to nie jest ten ktoś. I kilku ludzi miało okazję mieć te intelektualne dyskusje odnośnie wielkich pisarzy i myślicieli. Freud i Jung - zejdź na dół ulicą i spróbuj znaleźć 5 ludzi, którzy potrafią o nich mówić."

Jermaine Jackson "You Are Not Alone"
" Ale to było kiedy po raz pierwszy zobaczyliśmy biblotekę, przez którą Michael stał się nienasyconym czytelnikiem, jakim był. Rose [Fine] trzymała każdą ksiązkę jakby to był artefakt i zawsze mówiła żeby czytać, czytac, czytać - i Michael przyjął te rady. Kilku ludzi wiedziało, że mój brat to książkowy nerd, zawsze poszerzający swój słownik, wiedzę i rozumienie życia. "Kocham czytać. Jest tyle pięknych słow, które można odkryć w książkach." powiedział. Wczesne zbiory Michaela to były Fred Astaire alboElvis, dziecęce gwiazdy jak Shirley Temple albo Sammy Davis Jnr. W późniejszych latach jego czytanie przekształciło się ze Stevena Spielberga do Alfreda Hitchocka, Prezydenta Reagana do prezydenta Roosvelta, Malcolma X do Dr. Martin Luther King, od Mussoliniego po Hitlera. Nie mam wątpliwości, że wielu ludzi dało m ukredy dla ogólnej wiedzy jaką miał. Poza Rose [Fine]. Ona zawsze uczyła nas, że możemy być najlepsi podążając za lekcjami historii; że zostawia odciski stóp, którymi możemy dalej iść. To dlatego autobiografia Michaela Moonwalk zaczęła się od cytatu Thomasa Edisona.

Ten cytat ciągle jest najprawdziwszą refleksją Michaela, nie zwracając uwagi na jego wielkość.

Frank Cascio, My Friend Michael
"W weekend w miescie, czasem chodziliśmy do kina albo do sklepu z komiksami, ale zawsze pamiętałem te wizyty, podczas, których Michael wprowadzał mnie w radość odnośnie książek. Byłem dyslektykiem i czytanie było dla mnie zawsze trudne, ale wtedy narzekałem i nie lubiłem czytać, on powiedział "Zatem będziesz głupim ignorantem przez resztę swojego życia. Frank, możesz zrobić co tylko zechcesz na tym świecie, ale jeśli nie masz wiedzy, jesteś z niczym. Załóżmy, że dam ci milion dolarów teraz, weźmiesz je? Czy też wolałbyś mieć wiedzę jak zarobić te milion dolarów własną pracą?"

Znałem poprawną odpowiedź na to pytanie. "Wezmę wiedzę"

"Dokładnie. Bo z wiedzą możesz zrobić z jednego miliona - dwa."

FIKCJA

- Piotruś Pan, J.M Barrie (wersja z 1911 roku)
- Jonathan Livingston Mewy, Richard Bach.
Jedna z ulubionych książek Michaela.
Kobe Bryant, Wspominająć Michaela, Time Special 2009

"Jedną rzecą jaką zawsze mi mówił było, nie bój się być inny. Innymi słowy, jeśli masz ten pazur, pragnienie to inni ludzie starają się od tego odepchnąć i wsadzić bliżej 'normalności'. I on zawsze mówił, że to dobrze żeby tak było. To dobrze, żeby mieć obsesję na punkcie tego co sie robi. To wprost cudownie i idealnie. Nie bój się tego pokazywać. Jedna z książek, którą mi dał pomogła mu komunikować się ze mną i był to Jonathan Livingston Seagull, która byla wlaśnie o tym.

Kuzyn Anthony Jackson na Twitterze, 29 sierpień 2010

"Pamiętam jak czytałeś Jonathan Livingston Seagull autorstwa Richard Bach, bez przerwy podczas pobytu w Disney World. dzięki, że zawsze byłeś i uczyłeś mnie wiary w marzenia. Tęsknimy za tobą. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin.

Frank Cascio, My Friend Michael

"Jedna z książek, które mi polecił żebym czytał na wyciecze to Jonathan Livingstron Seagull. Jonathan, jedyny ze wszystkich mew, że życie to coś więcej niż bycie mewą - więcej niż to co było obok niego. Michael chciał żyć w ten sposób - lecieć ponad oczekiwania, żyć niezwykłym życiem. Zainstalował we mnie tę ambicję pytając "Chcesz żebym był Jonathanem czy jednym z ptaków?"

- Zabić drozda, Harper Lee
- Stary człowiek i morze, Ernest Hemingway
- Rip Van Winkle, Washinghton Irving
- The Verger - Somerset Maugham
- The Complete Works of O. Henry
- The Reluctant Dragon, Kenneth Grahame
Fani, którzy odwiedzili Los Olivos relacjonują historie od ludzi, którzy tam pracowali, na temat wizyt Michaela:

"Szybko skręciliśmy do sklepu z antykami gdzie wcześniej poznałem Dorothy, właścicielkę Mole Hole, która spotkała tam Michaela kilka razy.

Dorothy podzieliła się także z nami tym, że Michael czasami brał dzień wolny by iść na wycieczkę do Solvang, spacerować ulicami, żartować i kupować. Uwielbiał zwłaszcza sklep z książkami, "Grand Tales", którego już nie ma, ale był na rogu obok Mole Hole kiedy Michael żył w Neverland. Pewnego dnia był na takiej wizycie i wszedł do księgarni szukając ulubionej książki, 'The Reluctant Dragon' autorstwa Kenneth'a Grahame. Wiedziała już wcześniej poprzez rozmowę, że to była jego ulubiona książka i upewniła się, że będą. Wszedł, powitała go i natychmiast się uśmiechnęła i zaprowadziła go wprost do książki. Powiedziała, że lubił po prostu stać w sklepie i czytać książki, ale dużo też kupował. Dorothy chętnie podzieliła się ze mną tym, że Michael był ważnym członkiem społeczności i był bardzo hojny jeśli chodzi o lokalne obroty, sponsorował też sporo rzeczy na aukcje żeby zbierać pieniądze dla miasta. Zawsze możesz poznać prawdziwego fana Michaela po spojrzeniu na jego twarz kiedy o nim mówią i w ja zobaczyłem w Dorothy to spojrzenie głębokiej miłości i podziwu, tak bardzo szczęśliwa i swobodna była mówiąc o Michaelu Jacksonie. Gdy został otoczony przez tłum Dorothy dyskretnie zaproponowała mu zamknięcie się w sklepie żeby mógł robić zakupy swobodnie i w spokoju. Jego odpowiedź była bardzo empatyczna, "Nie, to przecież twój biznes!" i stał tam przez godziny, całe popołudnie, podpisując autografy i przytulając się. Nigdy nie zrobił sobie przerwy, nie napił się i nie poszedł do łazienki. On po prostu cały dzień dawał miłość. Tak, takie serce miał Michael Jackson."

- The Red Baloon, Albert Lamorisse
- They Cage the Animals at Night, Jennings Michael Burch
Dziennikarz Hollywood:

"Dziennikarz Hollywood zdaje raport, że trzy miesiące przed śmiercią Jacksona 25 czerwca, piosenkarz podpisał przekazanie 8 milionów dolarów oraz bycie współtwórcą filmu o przybranych dzieciach zatytułowanym They Cage the Animals at Night, który opierał się na książce Jennings'a Michaela Burcha. Scenarzysta i reżyser Bryan Michael Stollers mówi dziennikarzowi, że Jackson czuł więź z tą historią ponieważ jego własne dzieciństwo było burzliwe: 'Michael mówił mi czasem, że czuł się jak dorosły orangutan, jak przybrane dziecko ponieważ nigdy nie był w jednym domu. Dla niego każdy hotel był jak inny obcy dom. Powiedział, że przysiadał w oknie i widział dzieci bawiące się na zewnątrz i płakał ponieważ nie mógł być tego częścią."

Jednak wtajemniczeni ludzie Jacksona odrzucają to, że piosenkarz miał oficjalną umowę by pracować nad filmem, Stoller mówi, że Jackson zaprosił autora Burch'a do Neverland na wywiad, który Stoller sfilmował i chce go teraz wydać. Scenarzysta/reżyser dodaje, że on i Jackson obejrzeli razem mnóstwo filmów w Neverland i "Zabić Drozda" był ulubionym gwiazdy. 

- The Giving Tree, Shel Silverstein


"Nazwałem to obdarowującym drzewem ponieważ to mnie inspiruje. Kocham wspinać się po drzewach, ale to drzewo kocham najmocniej bo wspinam się wysoko i spoglądam w dół na gałęzie i po prostu to kocham... Tak wiele pomysłów. Napisałem wiele piosenek na tym drzewie. Napisałem "Heal the World" na tym drzewie, "Will you be there", "Black or White", "Childhood". Kocham się wspinać. Myślę, że najbardziej lubię bitwy na balony z wodą i wspinaczkę po drzewach... - Michael Jackson."

- Complete Writings of Ralph Waldo Emerson
Właściciel księgarni "Dutton's Books in Brentwood"

"'Kochał sektor z poezją,' Dave Dutton powiedział, że Dirk wybijający godziny w Ralph Waldo Emerson był ulubieńcem Jacksona. 'Myślę, przekonałbyś się na temat transcendentalizmu - wszystko-akceptującej filozofii w jego słowach."

- Complete Stories nad Poems of Edgar Allan Poe, Edgar Allan Poe
Widziane na półce w pokoju w Neverland:



DUCHOWOŚĆ/BIZNES/SAMOZROZUMIENIE

- The 48 Laws of Power, Robert Greene
Na aukcję wystawiono egzemplarz Michaela, popisany przez niego:


- As a Man Thinketh, James Allen
Suzi Nash, 1976:

"W późniejszych latach, w drodze by złożyć wizytę Jacksonowi na jednym z koncertów w Filadelfii, Suzi złapała starą książkę rodziców z półki bez zważania na tytuł. Chciała ją po prostu dać Jacksonowi jako prezent ponieważ wiedziała jak bardzo lubi antyczne rzeczy. Los chciał, że było to 'As a Man Thinketh', wydanie z 1902 roku autorstwa James'a Allen.

"Spojrzał na mnie i prawie skoczył na plecy. Powiedział, 'Co sprawiło, że chcesz mi to dać? Że wybrałaś akurat tą?' powiedziała Suzi.

Powiedział jej, że to jest jego "najbardziej ulubiona książka na świecie." Tytuł opierał się na rozdziale 23, wersie 7 Biblii "Dopóki człowiek myśli sercem, istnieje"

- The Power of Positive Thinking, Norman Vincent Peale
Frank Cascio, My Friend Michael:

"Pierwsza książka jaką Michael dał mi do przeczytania to była "Siła pozytywnego myślenia." Widziałem jak niektóre idee z książki łączyły się z tym o czym mówił Michael. Byłem zaintrygowany, tak jakby bariera pomiędzy mną a czytaniem została złamana."

- The gift of Acabar, Og Mandino
Michael podpisał egzemplarz z 1979 na aukcję:


- Przywódcy: Typy i Reguły Sukcesu, ilustrowane życiem i karierami sławnych amerykanów dzisiejszych czasów, autorstwa Henry Woldmar Ruoff


- The Greatest Salesman in the World, Og Mandino
- Twoja kreatywna siła, Alex Osborn


-Sięgnij po nowe życie, Robert Harold Schullder
Znalezione w skarbcu Vaccaro:


-Hagakure: Książka Samuraja, T.Yamamoto
- 365 ćwiczeń dla umysłu, Pierre Berloquin
- Książki autorstwa Sri Aurobindo
Wesley Snipes:

"Wesley: Potem [po Bad] spotkałem go wiele razy na świecie. Człowieku, spotkałem go raz w południowej Afryce i siedzieliśmy w jego okazałym miejscu. Miał tam być, ja tam miałem być. Siedzieliśmy i zaczęliśmy gadać i żartować, żartowaliśmy tak jakieś trzy godziny i on miał listę książek, uformowaną na całej podłodze i ja spojrzałem na to mówiąc "Hej, Mike, ludzie po prostu wysyłają ci takie rzeczy?" i on na to "Nie, to jest to co czytam." Mam na myśli, miał wszystko, miał autobiografię Malcolma X, Eat to Live, mial Sri Aurobindo, Krishnamurthy, to znaczy, takie egzotyczne książki, no wiesz? Nie wyobraziłbyś sobie, że to czytał Michael. Siedzieliśmy tam trzy godziny gadając o tym wszystkim, od metafizyki do psychologii, "jak czarny człowiek jest traktowany". Patrzyłem na niego jak na... 
Dziennikarz: Jak jest traktowany czarny człowiek?
Wesley: Mówię ci, to była wycieczka.
Dziennikarz: Eat to Live Elijah Muhammad?
Wesley: Tak, sir.
Dziennikarz: Wow.
Wesley: Mike, Mike... ludzie nic nie wiedzą o Michaelu tak naprawdę. Michael miał świadomość, która mogła zwalić cię z nóg i mógł mówić o tym wszystkim w taki sposób, że to by się stało.
Dziennikarz: Serio?
Wesley: Pewnie.

- Książki autorstwa Kalki'iego Krishnamurthy
- Wskazówki do zrozumienia Biblii



CZARNA HISTORIA

MJ Neverland Memorabilia Show:



- Malcolm X, Alex Haley
- The Negro Caravan, Sterling A. Brown
- Black Heroes of The 20th Century, Jesse Carney Smith
- Without Sanctuary: Lynching Photography in America, James Allen


Zawiera 10 stron medytacji Jacksona na stronach, podkreślenia i zaznaczenia ważnych stron przez niego takimi słowami jak "Wow" "Sad" "Wrong" "Hateful" "Sick" na marginesach.

- Black in America, Eli Reed
- King: A Photography of Martin Luther King Jnr, Charles Johnson, Bob Adelman
- In Praise of Black Women, Tom 1: Starożytne afrykańskie królowe, Simon Schwarz-Bart
- Twarz naszej przeszłości: Obrazy czarnych kobiet z kolonialnej ameryki do dziś, Kathleen Thompson i Hilary MacAustin
- Brown Sugar: Over 80 Years of America's Black Female Superstars



- Before the Mayflower, Lerone Bennet Jnr
Przyjaciel Steve Manning:

"Kochał 'Before the Mayflower'. Jego rodzice zawsze wpajali mu czarną historię."

- How to eat to live, Elijah Muhammad
- Biały problem w Ameryce, autorzy JET magazine



- Refleksje Czarnej, Deborah Willis
- The African Origin of Civilization: Myth or Reality? Cheikh Anta Diop
- Black Dance in America: A History Through Its People, James Haskins
- The Hotel Book: Great Escapes Africa.
Widziane w samochodzie, 2003 rok:



POEZJA

- The Prophet, Kahlil Gibran
- Robert Burns - "Ae Found Kiss, And Then We Sever", "Tom O'Shanter"


David Gest:
"Supergwiazda Michael Jackson pomogła zrobić popowy album Robert Burns Poems.

Wieloletni kumpel David Gest powiedział, że nagrali to w studio Jacksona w Kalifornii z największymi artystami, dając energię 21 wieku w słowach Bard'a.

Mówi, że Jackson jest zakochany w poezji Burnsa.

Burns umarł w 1796 roku i jego poezje były dotychczas opisane przez prezentera Newsnight Jeremy Paxman jako "sentymentalne rymowanki."

Ale Gest, 55, wierzy, że jego prace są właściwe do dzisiejszych czasów. Powiedział: "Naszym ulubionym poetą na świecie jest Robbie Burns."

"Michael i ja planowo mieliśmy zamiar zrobić musical z jego życia razem z Gene Kelly jako reżyserem i Anthony Perkins jako głównym producentem - ale oboje zmarli.

"Więc MNichael i ja zebraliśmy wszystkie wiersze w jego studio w Encino.

"Zrobiliśmy AE Found Kiss, Tam O'Shanter. Obróciliśmy jego pracę w muzyczne show. To jest piękne, wciąż mam nagrania. Myślę coraz więcej o przywróceniu Red, Red Rose do życia ponieważ byłem na tym moście kiedy ostatni raz byłem w Szkocji, szukając Tom O'Shanter.

"Czułem jakbym był dzieckiem szukając tych wszystkich rzeczy o jakich napisał Burns i kurator pozwolił mi leżeć w łóżku, w którym Burns spał w jego rodzinnym domu. Alarm się włączył. To było naprawdę surrealistyczne ponieeważ Michael i ja myślimy o nim jako o jednym z najwspanialszych umysłów ogólnie."

David Gest, Sky News:

Na albumie Burnsa poezja nie jest prawdą, "Zrobiłem wywiad lata temu, kiedy Michael wsadził w poezję muzykę i to wypaliło"

Powiedział, że rozmawiał z Michaelem dwa dni zanim i powiedział "Wiesz, że będziesz robić ten album z poezją?" na co Michael roześmiał się i żartował z tego.

- Poezje Rabindranath'a Tagore
Deepak Chopra, Huffington Post, 26 czerwiec 2009

"Ta osoba, która jak sądzę bardzo delikatnie, wciąż przeżyła - on czytał poezję Rabindranath'a Tagore kiedy ze mną ostatni raz rozmawiał, dwa tygodnie temu.

- Sufi Poetry
Deepak Chopra, Huffington Post, 26 czerwiec 2009

"Kiedy pierwszy raz się spotkaliśmy, ok 1988 roku, byłem odurzony kombinacją charyzmy, która otaczała Michaela. Mógł być otoczony przez tłum na lotniku, robić wyczerpujący koncert przez trzy godziny, a później siedzieć na backstage tak jak raz zrobiliśmy w Bukareszcie, pijąc butelkowaną wodę, spoglądać na poezję Sufi tak jak wszedłem do pokoju i chciałem pomedytować.

- Thoughts of Love: A Collection of Poems on Love, Susan Polis Schutz
- The Children's Hour, Henry Wadsworth Longellow
Wydrukowane na jego własnym pamiątkowym liście w Neverland

- The Tyger, William Blake
Wydrukowane w książce "Thriller 25"

- The Bridge of Sighs, Thomas Hood
Michael był zainspirowany do napisania "Little Susie" dzięki temu wierszowi.

BIOGRAFIE IKON

- Abraham Lincoln, Carl Sandburg
- Lincoln's Devotional, Carl Sandburg
- James Dean: Ikona Ameryki, David Loehr
- Moje życie w obrazkach, Charlie Chaplin

- Lennon w Ameryce: 1971-1980, powstałe na częściach zagubionych pamiętników Lennona, Geoffery Giuliano
- The Beatles Illustrated Lyrics, Alan Aldridge



- Glass Onion: The Beatles In Their Own Words, Geoffrey Giuliano
- Zagubione wywiady Lennona, Giuliano
- Rzeczy Mówione Teraz: Rozmowy z The Beatles, Geoffrey Giuliano
- Elvis Dzień Po Dniu, Peter Guralnick
- The Rolling Stones: Życie W Trasie
- Bruce Lee: The Celebrated life of the Golden Dragon, John Little
- Elia Kazan: A life, Elia Kazan
- Piosenka, której nauczyła mnie moja matka, Marlon Brando
- Steps In Time, Fred Astaire
- Moja autobiografia, Charlie Chaplin
- Goldwyn: Biografia autorstwa Scott'a Berg'a
- Kindly Leave The Stage: Story of Variety, Roger Wilmut
- Duse: Biografia autorstwa William'a Weaver'a
- The Elephant Man and Other Reminiscenes, Sir Frederick Treves


Lewistone Morning Tribute, 22 styczzeń 1988:

"Piosenkarz Michael Jackson kupił rzadki egzemplarz o człowieku zwanym Człowiekiem Słoniem, podczas wizyt w księgarni, której właściciele znali zainteresowanie Jacksona odnośnie zakupu szkieletu. [przypisek ode mnie: Michael Jackson powtarzał, że to plotka]"

- The Soulful Divas: Personal Portraits of Over a Dozen Divine Divas, from Nina Simone, Aretha Franklin & Diana Ross to Patti Labelle, Whitney Houston & Janet Jackson


Autor David Nathan:

"Drogą wprowadzenia, Bob dał Michaelowi kopię mojej książki z 1999 roku "The Soulful Divas". Przekonała go zawartość rozdziałow, uśmiechnął się kiedy zobaczył imię Arethy i nagle zatrzymał płytę kiedy zobaczył rozdział o Ninie Simone. "Oh! To jest ta kobieta!" powiedział. "Spotkałem ją kiedyś w samolocie i zaczęła na mnie wrzeszczeć! Nie wiedziałem kim była i pomyślałem, że to jakaś szalona kobieta dopóki ktoś nie powiedział mi, że to Nina Simone. Była na mnie bardzo zła, sprawiła, że chciało mi się plakać."

HISTORIA

- White Nights: The Story Of A Prisoner In Russia, Menachem Begin
- The Rest Of Us: The Rise Of America's Eastern European Jews, Stephen Birmingham

MUZYKA

- Blues Who's Who: A Biographical Dictionary of Blues singers, Sheldon Harris 


- The Billboard Illustrated Encyclopedia of Rock: Expanded and Updated Edition, Colin Larkin


- Stravinsky In The Theater, Minna Lederman
- Recording Studio Design, Philip Newell


DISNEY



"To jedne spośród wielu rzadkich pierwszych wydań książek Disneya, które Jackson kolekcjonował i zbierał do swojej biblioteki. "Miał tysiące książek Disneya, które kupił, które ludzie mu dali, które dał mu Disney." Miko Brando mówi "On je studiował i czytał. Wiedział dużo o Disneyu, jednym z jego największych bohaterów." Michael nie ograniczał się do książek. "Kolekcjonował wszystko związane z Waltem Disneyem od A do Z. Kiedy poszliśmy do Disneylandu kupił wiele pamiątek. Wszystko co było z Disneyem - miał to."

O FILMACH

- The Complete Films of Cecil B. Demille, Gene Ringgold
- A Pictorial History of Horror Movies, Denis Giffort
Prezent Michaela dla jednego z makijażystów na planie The Wiz:




- Acting Class, Milton Katselas
Prezent od Marlona Brando dla Michaela:





- MGM's Greatest Musicals, Hugh Fordin
- 70 Years of the Oscar: The Official History of the Academy Awards, Robert A. Osborne


KOSTIUMY

- Costumes by Karinska, Toni Bentley
Na półce w pokoju w Neverland:



- Stage Costume Advice
- Love of a Glove, CC Collins 1945
- Scenic Design
- Costume Cavalcade
- The History Of Costume

NATURA I ZWIERZĘTA

- The Animal Language, Michael Bright
Zasłania nią swoją twarz w 1988 roku:



FOTOGRAFIA I SZTUKA

- Kids at Work: Lewis Hine and the Crusade Against Child Labor Paperback, Lewis Hine


Bernt Capra:
" Michael Jackson był oczytany i kochał sztukę, znał jego zdjęcia i lubił tego fotografa, Lewis'a Hine, który był pracownikiem społecznym w ciężkiej erze i robił zdjęcia dzieci wykorzystywanych do pracy - cztero, pięcio, sześcio latki pracujące w fabrykach i kopalniach. Był też bardzo zorientowany w kolekcji zdjęć konstrukcji Empire State Building, które teraz są bardzo cenne. Michael kochał tego faceta i oparł choreografię The Way You Make Me Feel i design na zdjęciach mężczyzn konstruujących stalowe belki siedzących na górze drapacza chmur, mając przerwę na lunch."

- Lewis W. Hine: The Empire State Building, Lewis Hine

- Planet Vegas: A Portrait of Las Vegas by 20 of the World's Leading Photographers: Rick Browne, Jame Marshall 



- Hurrell Hollywood: Photographs 1928-1990


- The Art Book, Phaidon


- Going East: Two Decades of Asian Photography, Max Pam



- Skinhead (1982), Nick Knight


- The Art of WALL.E, Tim Hauser


Źródło/Source WWW.RHYTHMOFTHETIDE.COM








DOKOŃCZĘ WIECZOREM, ŹRÓDŁO RHYTHMOFTHETIDE.COM






Previous
Next Post »
Thanks for your comment