Ulubione rzeczy

Ulubiona muzyka Michaela Jacksona

PIOSENKI

- 1812 Overture - Tchaikovsky 

MJ, 1988 lista jego ulubionych rzeczy:
" Spędzam całe godziny na słuchaniu twórców muzyki klasycznej. Tchaikovsky jest najlepszy. Uwielbiam też piosenki ze wspaniałych musicali takich jak "Climb Every Mountain" i "Happy Talk" tak samo jak zespoły U2, ZZ Top i Van Halen. To jest zawsze w mojej top 10."

- All Night Long - Mary Jane Girls

LL Cool J, Essence, 30 wrzesień 2009:
"Powiedział mi raz, że "Around The Way Girl" była jego ulubioną piosenką ponieważ lubił ten fragment "you got me shook up, shook down, shook out all your lovin...",[co pochodzi z "Mary Janes Girls" "All Night Long] wiesz. "

- Another One Bites The Dust - Queen

Michael Jackson, Rolling Stone, 17 luty 1983
"Freddie zaprosił Michaela. Wydzwaniał cały tydzień, głównie na temat pracy razem. Zdecydowali, że wypróbują to na nadchodzącym albumie the Jackson's. Myśleli, że są twardzi, ale Freddie uczcił swoje urodziny zwisając nago z żyrandolu. Zaprzyjaźnili się od kiedy Micheal słuchał materiału Queen, nagranego dla The Game i nalegał, że singlem powinien być "Another One Bites the Dust"

"Teraz on słucha mnie, prawda Freddie?"

"Prawda, mały bracie"

Perkusista Queen, Roger Taylor:
"Michael przychodził na kilka występów, myślę, że w The Forum w L.A i pokochał Freddiego i cały czas powtarzał "Musicie wydać tę piosenkę" powiedziałem "nie, żartujesz, to nigdy nie będzie signlem."

- Baby I Need Your Loving - Four Tops

- Baby Love - Diana Ross i Supremes

- Beautiful Life - Ace of Base

- Black Dog - Led Zeppelin

"Jedną z piosenek, którą zawsze słyszałem jak śpiewał w studio był "Black Dog" Led Zeppelin, niesamowite doświaczyć tego.

Michael kochał śpiewać "Black Dog" i zawsze cudownie było to słyszeć, ale nigdy tego nie nagrał, cholera!"

- Black Men - Stevie Wonder

MJ, Jet, 6 luty 1984
"To właśnie dlatego kocham album Steviego Wonder zatytułowany Songs in The Key of Life... Miał piosenkę zwaną Black Man zaczął po prostu skakać i krzyczeć kiedy uslyszałem to nagranie ponieważ on pokazuje co w świecie zrobili czarni ludzie oraz inne rasy... Nazwał to Black Men i ci wszyscy ludzie, którzy dostali album śpiewali o tym. I to jest najlepsza droga do niesienia prawdy"

- Breathe Again - Toxi Braxton

Toni Braxton, Pulse, 22 luty 2010
"Pamiętam kiedy pierwszy raz go spotkałem; przyszedł do mnie co było naprawdę wielką sprawą. Byliśmy na balu charytatywnym i podszedł do mnie mówiąc 'Toni Braxton, o mój boże, kocham cię, twój głos jest niewiarygodny, tak bardzo androgeniczny - tak unikatowy. Breathe Again jest moją ulubioną piosenką, zróbmy sobie razem zdjęcie"

- Close To You - Carpenters

Lista ulubionych nagrań Michaela, 1979.


- Crazy In Love - Beyonce

P.Diddy w TV Special For Michael
"Byłem na imprezie MTV movie awards. Wiesz, planowałem wejść jak aktor na scenę. 

Zaprosiłem każdego, każdy tam był, Beckhamowie tam byli, pamiętam Beyonce tam była, Jamie Foxx, Ashton, Cameron Diaz, Will Smith, Chris Rock. Każdy kto potrząsał Hollywood. Więc impreza się kręci, jest już sukcesem.

Pamiętam Beyonce włączyła Crazy In Love. Pamiętam, że to było to co zabiło parkiet, ona tam była i pamiętam, że DJ jeszcze tego nawet nie zagrał a parkiet był rozgrzany, każdy mówił "chcemy usłyszeć nową Beyonce", tak to było.

Ochrona podeszła do mnie i powiedziała "Masz tutaj gościa, który nie był na liście." "Ja na to kto, a on "Michael Jackson." Myślałem, że sobie ze mnie żartują, myślałem no wiesz, że próbują zrobić mnie w konia. Nie wiedziałem nawet o co chodzi.

No więc wtedy poszedłem prosto na tyły, na tyły gdzie był catering i tam byl Michael. Ja na to "Michael, co tam, co tu robisz?"

A on na to, no wiesz "Jestem tutaj z Brettem Ratnerem, wiesz przyszliśmy na imprezę, czy jest okej, możemy przyjść?"

Zawsze byłem pod wrażeniem tego jak bardzo myślał o sobie jako o normalnym człowieku, nie o gwieździe. Bo to w zasadzie nienormalne, że ktoś taki pyta czy to okej, że przyszedł na imprezę. Powiedział "Ta impreza jest naprawdę spoko. Musisz zaprosić mnie na więcej twoich imprez." i wtedy on przysuwa się do mnie i robimy sobie kilka zdjęć i on mówi "Gdzie jest Beyonce?" A ja, ja nie sądziłem, że dobrze go usłyszałem. On powtarza "No wiesz, słyszałem, że tu jest, gdzie jest?"

A ja na to "Dobra, czekaj, zaraz się dowiem gdzie ona jest."

Więc poszedłem do B, B była na parkiecie i ja do niej "B, um, no wiesz, Michael tu jest i chce się poznać." Więc poszedłem po Mike, no wiesz przyprowadziłem go do niej i on na to "Bardzo podoba mi się to nagranie", cokolwiek, cokolwiek.

On idzie powiedzieć DJ żeby zagrał tę piosenkę. DJ gra piosenkę.

I ja, eh, coś mi świta, że tańczyli, nie chcę być za to później ścigany ponieważ to mogła być moja wyobraźnia, ale pamiętam, że tańczyli albo coś, ale nawet jeśli nie to tak jest w mojej głowie, jestem prawie całkiem pewny, że tańczyli.

Cały sens tego wszystkiego jest taki - to było takie prawdziwe, że Mike rozpoznał wspaniałość Beyonce tak wcześnie. Nie miał ego odnośnie tego i był gotów spotykać się z nią i dawać jej rady a również zachwoywać się jak facet. Myślę, że w tym czasie wszyscy faceci chcieli tańczyć z Beyonce. Michael miał dość siły by przyjść na imprezę, spytać Beyonce i nawet z nią zatańczyć."

- Dancefloor - Zapp and Roger

Frank Cascio
"Wspaniałe, Michael kochał tę piosenkę, zawsze puszczał ją gdy wstawał z łóżka i przygotowywał się..."

- Eleanor Rigby - The Beatles

- Everybody Wants To Rule The World - Tears For Fears

- Everything I Own - Bread

Frank Cascio "My Friend Michael"
"Pamiętam jak zainteresował się grupą zwaną Bread (Chleb). Nie zwracałem na to zbyt wiele uwagi - byłem zbyt zajęty śmianiem się z nazwy, ale kiedy usiadłem na minutkę i naprawdę posłuchałem to stali się moim ulubionym zespołem. Chciałem wiedzieć wszystko co było do dowiedzenia się na temat Bread. Tak, Bread był moim dżemem."

- Fanfare for the Common Man - Aaron Copland

- Feel Up - Grace Jones

Russrags w Gearslutz:
"Raz kiedy byłem w studio Michaela na Hayvenhurt w Encino, przechodziłem przez stos płyt winylowych położonych przy konsolecie. Jedno z nagrań nad którymi przechodzilem to Grace Jones "Nightclubbing", podniosłem i spojrzałem na to z przodu i z tyłu, wtedy Michael jakby się podekscytował. Wziął płytę ode mnie i spytał czy chciałbym usłyszeć piosenkę, która była dla niego bardzo znacząca, pomyślałem wtedy - żartujesz, TAK błagam. Włączył piosenkę "Feel Up" z tej płyty i wtedy oniemiałem. Wszystkie małe modulacje, które Michael tworzył za pomocą swojego głosu na swoich płytach są obecne na tym tracku Grace Jones z 1981 roku. Proszę sprawdźcie tę piosenkę, każdy kto to czyta będzie się z tego cieszył."

- Get On Up - James Brown

- Go Home - Stevie Wonder

Michael Jackson: For The Record by Chris Cadman
"Linia "Go on, girl!" (w piosence The Way You Make Me Feel) została zainspirowana piosenką Steviego Wondera, Go Home - odkryta przez Michaela kiedy on i Stevie byli w windzie, układając linie melodyczne do The Way You Make Me Feel. Stevie powiedział, że świadomość iż Michael się nim zainspirował to wspaniałe uczucie.

- How Deep Is Your Love - BeeGees

Z książki Franka Cascio "Mój przyjaciel Michael"
"Michael kazał zawracać DJ mówiąc "Musisz posłuchać tej piosenki. Musisz usłyszeć ten moment." Słuchaliśmy Steviego Wondera i wszystkich gwiazd Motown. Zmuszał nas do słuchania piosenki Jamesa Browna "Papa Don't Take No Mess" - całe 15 minut. Słuchaliśmy How Deep Is Your Love? (ciągle twierdzę, że to jedna z najlepszych piosenek naszych czasów)

- How Do You Mend A Broken Heart - BeeGees

- Gift of Song - Pride of Lions

Jim Peterik - współtwórca piosenki Eye of The Tiger.
"Co sądzisz o "Rye&The Kaiser" Weird'a Al?

Haha. Jestem wielkim fanem tej parodii Eye of The Tiger. Zwłaszcza fragmentu "Trzymaj się z daleka od tuńczyka, pachnie dziś rybnie". Prawie nie dostaliśmy pozwolenia na licencję dla Ala za tą piosenkę, ale jestem rad, że Michael Jackson zmienił moje myślenie.

Wiem, że Michael za pomocą Bruce Swedien - który był przez długi czas inżynierem. Kiedy Michael usłyszał piosenkę "Gift of Song" - powiedział do Bruce "On pisze o mnie"

Kiedy Michael dał Weirdowi Al pozwolenie na "Beat It" jako szablon pod "Eat It" - przekonał mnie, że to była fajna rzecz do zrobienia. Nie żałowałem ani minuty nigdy.

- Ignition - R. Kelly

Michael jest widziany jak tańczy do tej piosenki na tylnim siedzeniu samochodu Bretta Ratnera w 2002 roku w jego "Private Home Movies"

- Inside and Out - BeeGees

Barry Gibb, 1 wrzesień 2009
"[Nasze] piosenki takie jak Love You Inside and Out szczególnie do niego trafiały i mówił, że to jest coś co on chciałby zrobić."

- Laughter In The Rain - Neil Sedaka

- Lincoln Portrait - Aaron Copland

- Living For The City - Stevie Wonder

- Love Me Do - The Beatles

- Nutcracker Suite - Tchaikovsky

- On Broadway - The Drifters

- Owner of a Lonely Heart - Yes

Zsamplowane w D.S na HIStory.

Robmix w Gearsltuz
"To było niesamowite jak on traktował coś co lubi, jak bardzo chciał złapać coś z tego - energię, ton, nastrój.

On był zakochany w "Owner of a Lonely Heart" również. Więc gdy Yes przyjechało do miasta upewniłem się, że każdy o tym wiedział i zaprosiiiśmy Trevora Rabina żeby przyszedł i zagrał trochę w They Don't Care About Us.

To jest orkiestrowy hit z Owner of a lonely heart [na D.S]"

Bratanek Taj Jackson na twitterze 3 stycznia 2011:
"Za każdym razem gdy słyszę Owner of a Lonely Heart myślę o moim wuju. To była jedna z jego ulubionych piosenek. Cały czas mam przed oczami jego jak udaje, że gra do tego na gitarze."

- People - Barbara Streisand

Frank Cascio "Mój przyjaciel Michael"
"Wprowadził mnie we wszystkie typy muzyki - country, folk, klasyczna, funk, rock. Nawrócił mnie nawet na Barbarę Streisand. Zakochałem się w jej piosence "People."

- Peter and the Wolf - Prokofiev

- Prelude to The Afternoon of a Faun - Claude Debussy

- Red Corvette - Prince

- Rodeo - Aaron Copland

- Smile - Charlie Chaplin

- Some Girls - Rolling Stones

MJ, 1980
"Mam kasety wszystkich typów muzyki i ludzie prawdopodobnie nigdy nie pomyśleliby, że one były moje. Uwielbiam Some Girls."

- Standing in the Shadow of Love - Four Tops

- Staying Alive - BeeGees

- Stop In The Name of Love - Diana Ross and the Supremes

Michael robiący zakupy w sklepie ze starymi nagraniami gdzieś ok roku 2000.
"W końcu musieliśmy wziąc go na dół do piwnicy żeby mógł zobaczyć wszystkie rupiecie, odwrócił się i spytał "Czy lubisz Dianę Ross and the Supreme?" Powiedziałem, że tak i spytałem jaka była jego ulubiona piosenka. Powiedział "Stop In The Name of Love", tak myślę. Powiedziałem mu, że moja to "I hear a Symphony" a on powiedział, że to też uwielbia. Powiedzial, że to głupio, że trasa na której mieli się zjednoczyć nie doszła do skutku."

- Thank You - Sly and The Family Stone

- That's The Way Of The World - Earth, Wind, Fire

- Yellow Submarine - The Beatles

- Yesterday - The Beatles.

ALBUMY

Pet Sounds - Beach Boys

Spirits Having Flown - Bee Gees

To Kill a Mockingbird - Elmer Bernstein Sountrack

What's Going On - Marvin Gaye

Biografia, "You are not alone" autorstwa Jermaine Jackson.
"Kiedy ukazało się What's going on, Michael uważał to za "prawdziwe cudo" i trzymał album na półce w Hayvenhurst: coś do podziwiania, jako przykład do podążania. Wciąż tu jest, zostawione tu gdzie zostawił, do dziś"

Downward Spiral - Nine Inch Nails

Robmix na Gearslutz
"Był wielkim fanem NIN Downward Spiral... MJ nigdy nie powiedział czy chciałby pracować z NIN. On po prostu lubił brzmienie."

George Benson - Live

Best of Earth, Wind and Fire

C'est Chic - Chic

Children of the World - Bee Gees

Aretha Franklin - Best of

Piosenki z the Key Of Life - Stevie Wonder
Talking Book - Stevie Wonder
West Side Story - soundtrack
Nutcracker Suite -Tchaikovsky

ARTYŚCI

Aretha Franklin
Bee Gees
Bob Marley
Boys II Men
Bread
Brothers Johnson
Burt Bacharach
Chicago House Music
Debussy
Diana Ross and the Supremes
Doobie Brothers
Eagles
ELO
Four Tops
David Gest, Observer, grudzień 2009
" Jednej nocy, w jego późniejszych nastoletnich latach poszliśmy do The Roxy na Sunset Strip żeby zobaczyć Four Tops.

Poszliśmy na backstage ze Stevim Wonderem i Michael powiedział do głownego wokalisty, Levi Stubbs Jr "Nauczyłem się wszystkiego od ciebie, Levi, wszystkiego" Stevie zabrał Michaela, przycisnął go do ściany i powiedział "Kto nauczył się wszystkiego co umiesz? Kto jest najlepszy?" i Michael powiedział "Ty Stevie! Przestań, ty!". To było zabawne.

Glen Campell
Guns'n'Roses
Herman's Hermits
Jakie Wilson
James Brown
Jimi Hendrix
David Gest, Observer, grudzień 2009
"Kochał wszystko z Motown tak naprawdę, całym sercem. Dla obojga z nas, James brown był bogiem i Jimi Hendrix był jego najlepszym pupilem."

Johnny Mathis
Kenny Loggins
Lauryn Hill
Wywiad z Jerry Greenberg, 9 sierpień 2010
"Jaki był Michael jako osoba?

Wspaniały. Był niesamowitym człowiekiem. Najmilszy, najgrzeczniejszy, najwspanialszy facet jakiego poznałam. On był naprawdę obdarzony talentem przez Boga.

Słyszałem, że był cudowny mając to na względzie.

On był perfekcjonistą. Miał perfekcyjny poziom, jedyny taki miała również Roberta Flack. Mógł nagrywać piosenkę dziesięć razy by upewnić się, że jest absolutnie idealnie. Miał niezwykłe wyczucie jeśli chodzi o muzykę. Nie bylam w towarzystwie więcej niż dwa tygodnie a on zadzwonił do mnie w środku nocy i powiedział "Jerry, widziałeś Sister Act 2?" Powiedziałem "Nie." A on powiedział "Jest dziewczyna w tym filmie, którą musisz zobaczyć." To była głowna wokalistka the Fugees, Lauryn Hill. Powiedział "Chcę żeby zaśpiewała" wiedziałem kto był menedżerem tej grupy więc zadzwoniłem do niego i powiedziałem "Michael dowiedziałem się, że ona jest w zespole the Fugees, ale rozmawiałem z ich menedżerem i jeśli pierwsza płyta nie wypali to myślę, ze będzie zachwycona żeby zrobić solową płytę z nami." Oczywiście, płyta wypaliła i nigdy jej nie mieliśmy, ale to pokazuje jak Michael wyczuwał talenty i jaki wspaniały instynkt miał. Ona zostala wielką gwiazdą. Spędziłem wspaniale czas pracując z Michaelem i kiedy z perspektywy patrzę na moją karierę myślę o wszystkich artystach z jakimi pracowałem i z Michaelem przez lata. To był prezent. 

Maceo Parker
Mahalia Jackson
"Trapped" Dave Marsh
" Na otwarciu występu na temat trasy Victory w Kansas City ostatniego czerwca, wielu pisarzy było powalonych kilkoma bitami gospelowymi, które użyłeś. Nigdy nie pokazano tego wcześniejj i nie ma powodu żeby robić to teraz: Nie byłeś wychowany w Protestanckim kościele i Motown ukształtował gospel tylko w rytmicznych akcentach, nie w stylach śpiewanych. Po powęszeniu nieco okazało się, że wyszedłeś na przeciwko nagraniu Mahalii Jackson z środkowych lat pięćdziesiątych.

"Michael wiele razy w nocy siadał i oglądał tę tapetę bez końca" powiedział przyjaciel "Po prsotu siedział oglądając i płacząc."

Mamas and Papas
Marvin Gaye
Nile Rogers
Otis Redding
Paul Robeson 
MJ, Blues i Dusza, 6 maj 1980

"Michael, wiemy, że nie lubisz robić wywiadów i masz niepodważalne powody by tak czuć. Jako prezent dla naszych fanów, czy zechciałbyś nam o tym opowiedzieć?

MJ: To jest najprawdziwsza Bogu prawda. To co ktoś mówi znaczy dla mnie bardzo wiele. Może zmienić opinię kogoś na temat kogoś innego. Widziałem jak to się dzieje wiele razy - Charlie Chaplin, Paul Robeson, Jane Fonda. Wszyscy ludzie, którzy mówią otwarcie i opinia świata zaczyna się zmieniać [o nich]. Mój największy lęk to bycie błednie zacytowanym. Jedno słowo może zostać wycięte w oświadczeniu i zmienia calkowicie znaczenie i kolor tego o co chodziło naprawdę. 

Sporo geniuszy róznych dziedzin zostało zranionych w ten sposób. Tak jak Charlie Chaplin, który został nazwany komunistą. Albo sposób w jaki Paul Robeson był traktowany. Więc, jeśli to nie można zacytować czegoś poprawnie to lepiej wcale nie cytować."

Peter Paul and Mary
Prince
Queen
Rachmaninoff
Ray Charles
Richard and Robert
Sammy Davis Jnr
Sherman Brothers
Sly And The Family Stone
Smokey Robinson
Thaikovsky
The Beatles
The Carpenters
The Doors
David Gest, Observer, grudzień 2010

"Pewnego dnia byłem chory i Michael spytał mnie czy mógłbym zabrać go na upamiętniające show w Glenade. Powiedziałem "Co to jest upamiętniające?" a on powiedział "Musisz w to wejść David, pokochasz to." Więc zawiozłem go na show gdzie sprzedawano dużo starych kamieni, plakatów, zlotych płyt, rzeczy Beatlesów i sygnowanych rzeczy Jimi Hendrixa, Jima Morrisona, The Doorsów. Michael kochał the Doors i ich muzykę."

Three Dog Night
Tupac
U2
Van Halen
Whitney Houston

"MJ: wiem, że Whitney to jeden z najwspanialszych głosów na świecie. Może śpiewać żółte kartki i kupiłbym to. Absolutnie ją uwielbiam i jestem największym fanem."

ZZ Top

źródło: rhythmofthetide.com

Previous
Next Post »

2 komentarze

Click here for komentarze
4 lipca 2021 14:49 ×

akurat ostatnio zastanawiałam się jakich piosenek lubił słuchać Michael hahaha świetna jest ta strona, naprawdę można się dowiedzieć mnóstwa ciekawych faktów z jego życia

Balas
avatar
admin
Anonimowy
18 marca 2023 14:24 ×

Zgadza się

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment